

Niet langer eigenaar, maar marketing regisseur
Eén van de kenmerken van ondernemen is voor mij dat ik voortdurend bezig ben om nieuwe inzichten op te doen en nieuwe wegen in te slaan. Zo houd ik mijn werk fris en kan ik mijn opdrachtgevers steeds weer goed van dienst zijn.
Onlangs had ik een gesprek met copywriter Tom Schilders. We hadden over Attention Marketing en de manier waar op ik mijn klanten benader. Een belangrijk onderdeel daarvan zijn de teksten op mijn website. Tja, dat is natuurlijk het eerste waar een copywriter naar kijkt.
Het viel hem op dat ik op mijn website vooral in de wij-vorm praat, terwijl ík Attention Marketing ben. In m’n eentje dus. Goed punt, want ik ben degene die campagnes bedenkt en zorgt dat ze uitgevoerd worden Wij staat er voornamelijk omdat ik niet alles zelf doe. Voor het uitvoeren van projecten maak ik gebruik van verschillende freelancers en bedrijven. Die schakel ik in als ik ze nodig heb. Ik stel op maat een team samen door te kijken naar de kennis en disciplines die ik nodig heb voor een project.
Dit is wat Tom zei: “Weet je wat jij bent? Je bent een marketing regisseur.”
Wow! Die is raak. Ik ben de regisseur en heb de creatieve supervisie. Dat klopt als een bus, waarom maak ik hiervan eigenlijk nog geen gebruik op mijn website? Ik bedenk het concept waarmee mijn opdrachtgevers hun doelen bereiken. Vervolgens stel ik een team van de juiste mensen samen om de bijbehorende uitingen te ontwikkelen. Ondertussen houd ik het overzicht, zorg ik ervoor dat alle taken gedaan worden en ben ik contactpersoon én sparringpartner voor mijn opdrachtgevers.
Die nieuwe insteek als marketing regisseur betekent dat ik voor Attention Marketing aan de slag moet. Ik sta voor de uitdaging om mijn verhaal opnieuw te vertellen. Ook praktisch heb ik een aantal uitdagingen, ik moet bijvoorbeeld nieuwe visitekaartjes laten drukken. Owner of Attention Marketing kan veel scherper. Ik ben immers marketing regisseur.
Een mooi vooruitzicht. Naast verschillende mooie projecten die ik voor opdrachtgevers mag doen, kan ik ook aan de slag om Attention Marketing opnieuw te positioneren dus!